Pages

LIKE this Blog?? It's Up to You... MardhatilLah is Everything...=]

Thursday, January 27, 2011

KUASA PEMUDA


Pemuda di Tunisia bangkit menentang pemerintahan kuku besi


Gelisah tak bermaya
Manipulasi anGKara kita
Dan bencana yang melanda

Generasiku menjadi mangsa
Dan ini bukan lagi
Seperti yang kau impikan
Percaya kataku

Aku bimbangkan dunia

Tiada cahaya ku terima
Aku tentang segalanya
Moga kau akan turut serta
Di dunia 

kuasa sementara
Komunikasi tiada makna
Dan tindak balas ego yang ku terima
Tiada perasaan kecewa
Dan ini bukan lagi
Seperti yang kau impikan
Percaya kataku

Aku bimbangkan dunia
Tiada cahaya ku terima
Aku
tentang segalanya
Moga kau akan turut serta
Di dunia kita



Kebangkitan pemuda Mesir

Peristiwa penggulingan pemerintahan ala-ala diktator di Tunisia kini sedang merebak ke bumi Mesir. Adakah ini petanda bahawa sistem politik demokrasi tidak lagi releven untuk menegakkan kembali syiar Islam di negara-negara Islam?



Buat para pemerintah, jangan ambil ringan dengan “kuasa pemuda”. Jika kami berkumpul, apa-apa saja boleh berlaku.


p/s: Saya suka sebahagian lagu Bunkface…menaikkan semangat jihad!


No comments:

Post a Comment

Share your Blog with Others... =]